Бизнес

SAP Now: Иновациите днес означават преживявания, не просто продукти

Владимир Владков

Иновациите днес се случват все по-бързо. Те все по-малко означават разработени нови продукти, а вместо това са съсредоточени върху преживяванията на потребителите – и корпоративните организации, и крайните клиенти. И това не е случайно. Колкото и рационални решения да взимат купувачите, тези решения се взимат от хора с емоции, с приятни и неприятни преживявания с дадена марка или продукт, със свои спомени и голям кръг от приятели, колеги и партньори.

Именно затова днес е иновативно да предлагаш преживявания, а не просто продукти, заяви Радомир Миланов, управляващ директор на SAP България, при откриването на събитието SAP NOW. Конференцията бе подкрепена от Red Hat и Intel, които са индустриални лидери в своята област. И макар че събитието се провежда под мотото Now (Сега), всъщност посланието му е ориентирано към бъдещето, то се опитва да прогнозира, да очертава визии и цели.

SAP отбеляза 20 г. от стъпването си в България с различен тип събитие, в което партньорите и клиентите представиха своите преживявания и успехи, свързани с внедряването на системи от богатото портфолио на германския софтуерен концерн, който разполага с огромен екип разработчици и у нас. SAP е компания не само на иновации, но и на приемственост, като всеки служител и ръководител е оставил своя "отпечатък", заяви Миланов, приветствайки досегашните шефове на SAP България: Румяна Тренчева, в момента старши вицепрезидент "Глобална партньорска мрежа и Общ бизнес" на SAP в Централна и Източна Европа, Петър Миленков и Станимир Попов (първият изпълнителен директор на SAP България).

"Ние сме бизнес компания, говорим на езика на бизнеса на нашите клиентите. Екосистемата ни включва и голям набор от бизнес партньори, които познават бизнес предизвикателствата пред големите компании, както и нуждите на малките и средни фирми, предоставяйки им добавена стойност, изградена върху нашите иновативни продукти, коментира Миланов. - Интересувайте се от клиента и използвате точната върхова технология, която да осигури върхови изживявания в работата на всеки техен служител", добави той.

Според него, допреди няколко години иновационният цикъл беше година – две, а днес той е съкратен на 3 до 6 месеца. Това насища обществото и бизнеса с изключително количество иновации, не можем да абсорбираме всички новости, затова е необходим холистичен подход към тях и именно това предлага SAP. "Стратегията ни е свързана с факта, че разбираме много добре оперативните данни. Темата за "Индустрия 4.0" вече не се разглежда като бъдеще, тя е тук, а светът е изцяло свързан. Работим в 24-часов режим, с неограничен достъп до информация, от всяко място", обяснява Миланов.
Вижте цялото откриване на SAP Now във Facebook видеото на Computerworld:

Актуалните предизвикателства са свързани с това какво се прави със събраните огромни количества данни от най-разнообразни източници. Организациите трябва да разберат как и кога да анализират тези данни, включително в реално време, което е факт в света на високите скорости, както показва сътрудничеството между екипа на McLaren от Формула 1 и SAP. "В ерата на индустриалната революция преминахме през автоматизацията на процесите, днес излизаме от тази зона. Насочваме се към зоната на клиентите и се грижим за потребителското им изживяване", заяви шефът на SAP България.

В следващите години компанията ще развива продуктите и услугите си в посока на конвергенцията на клиентското преживяване, към инструменти за неговото анализиране и подобряване, извличане на правилната информация и постигане на реални резултати по отношение на бизнеса на клиента.

Подобрени клиентски преживявания на СМБ
Тази стратегия вече дава резултати, като редица компании и от България, и от региона, успяват не само да оптимизират процесите си, но и да се възползват от нови бизнес възможности или да подобрят изживяването на огромни групи от потребители.

"Нашата екосистема добре разбира възможностите на облачните технологии, много от първите облачни сделки бяха именно в България, впоследствие в региона SAP реализира редица успешни облачни проекти", заяви Румяна Тренчева. Според нея SAP е успяла да помогне да редица български фирми да инвестират в технологии, които да им позволят да се конкурират на световно ниво. Същевременно глобалните компании, инвестирали отрано в ERP системи, днес имат възможност на базата на натрупаната информация да навлязат на нови пазари и да се възползват от нови бизнес модели. "Живеем във времена на сериозни изпитания, като компаниите трябва, от една страна, да търсят тези нови бизнес модели, да преоткриват своя бизнес, а от друга, да генерират бизнес всяко тримесечие. Тези два успоредни процеса са не само предизвикателство, а стандарт за успешен бизнес, от който се възползва SumUP, която започна глобално развитие от България", каза още Румяна Тренчева.

Българският разработчик на мобилни POS терминали, фокусиран върху малките и средни търговци, вече работи на няколко континента, но още като стартиращ бизнес инвестира в ERP системата на SAP. Това е било едно от условията за първата голяма инвестиция на голям германски фонд преди години, коментира Елисавета Тунчева, главен ИТ директор на SumUP. Стартирала през 2012 г., SumUP вече има над 1600 служители в целия свят, а през февруари 2018 г. решава да премине на новата платформа S/4 HANA, като всички налични процеси се реализират по нов, интелигентен начин. "От 1 януари S/4 HANA е продуктивна в Германия, в България, в Ирландия. От 1 май това е факт и в Бразилия, в която данъчната система е много сложна (годишно се подават над 60 данъчни доклада), а без одобрение на данъчната служба не може да се издаде фактура", коментира Тунчева. Именно с помощта на SAP компанията задържа бизнеса си на бразилския пазар. "SUM UP се движи на ръба на вълната, автоматизираме много неща, подготвяйки се за IPO, като тази подготовка е дългогодишен процес. Ние трябва да сме готови, а внедряването на консолидационните решения на SAP са основа за тази готовност за излизане на борсата", добави финансовият директор на SUM UP Тодор Попов.

По този начин уникална идея, създадена в България, успява да получи глобално покритие. Наскоро компанията е получила поредно финансиране от Goldman Sachs в размер на 330 милиона евро, с които планира да расте с над 100% годишно. "Този успех се случва ръка за ръка със SAP, развивайки се със S/4 HANA, заяви Румяна Тренчева. - Това е и стратегията на SAP, да е близо да малкия и среден бизнес, управлявайки техните основни процеси. В момента има много бързорастящи фирми, които са част от трансформацията в тази индустрия. Учим се от малките и средни фирми, те най-бързо "консумират" новите технологии, много по-гъвкави са, по-склонни са да поемат рискове. Те са наши естествени партньори, разширявайки облачното си портофлио", добави тя.

Управления на изживявания на милиони фенове

Залагайки на SAP, популярният футболен клуб Байерн Мюнхен успява не само да промени цялостната си организация, обединявайки повече от 52 самостоятелни софтуерни решения, но и да предложи незабравими преживявания на своите фенове, обясни Михаел Фихтнер, ИТ директор на ФК Байерн Мюнхен. С 348 хиляди членове на повече от 4400 фен клуба в целия свят, 690 от които са международни, Байерн Мюнхен е най-големият спортен клуб. Той има над 652 милиона последователи в целия свят, 131 милиона от които са в Европа, а 135 милиона са от Китай. "Цялата тази огромна база данни трябва да бъде обработвана подходящо. Затова изградихме дигитална платформа, която да даде на феновете преживявания, включително безпроблемно гледане на мачове. Онлайн продажби на билети, мърчандайзинг, фен-ски артикули, спонсори. Всичко това бе дигитализирано така, че да позволи на феновете да останат лоялни на клуба", обясни той.

ИТ стратегията на клуба е включвала централизирано управление на потребителските данни, създаване на унифицирана платформа за всички приложения (онлайн магазин и POS решeния, други електронни решения, стандартизирани технологии, опростяване на приложенията и цялостна интеграция в бекенд системите). На следваща стъпка е подобрена работата на приложенията (интернационализиране, оптимизация на производителността, обработка на данни с много голям мащаб), избегната е доскорошната зависимост от доставчиците на услуги, като приложенията и данните са на "територията" на клуба, който вече има възможност да управлява тези данни, да генерира нужните доклади и да представя на бизнес ръководството най-подходящата графична информация. Внедрени са SAP Marketing, както и SAP Commerce като платформа за всички търговски канали.

Само за две години благодарение на иновативните технологии на SAP футболният гранд развива модел с 250 различни ролеви профила в зависимост от категориите потребители. По този начин той осигурява пълноценно и индивидуализирано изживяване на своите почитатели. "Днес те не просто получават поздравление за рождения си ден от ФК "Байерн Мюнхен", а от любимия си футболист", обясни Фихтнер.

Да обуеш обувките на клиента

Цялото портфолио от продукти на SAP се стреми да ви помогне да разберете вашите потребители, дали вашите продукти и стратегии съответстват на техните очаквания, коментира и Фолкер Хайн, технологичен евангелист и временен СТО за Югоизточна Европа в SAP. "Всяка компания има нужда от иноватори, от хора с идеи, като ръководството трябва да стимулира тези хора, които могат да променят бъдещето й. Мислете като потребителя, трябва да влезете в обувките на клиента. Изпробвайте вашите идеи, направете прототипи, бъдете бързи и не се страхувайте от провала, но се адаптирайте, учете се от грешките си и, разбира се, разчитайте на екипната работа", посъветва Фолкер Хайн.

Поставянето на човека в центъра на решенията, на техните нужди и очаквания помогна на компании като Spotify, Airbnb, Uber, PayPal да запълнят пропастта между очакванията на клиентите и представата на досегашните компании в съответните сфери, че техните продукти наистина ги задоволяват. Според изследвания 80% от шефовете на големи компании смятат, че те предлагат правилните за техните клиенти продукти, докато едва 8% от клиентите настина смятат така, обясни Хайн. Именно нови играчи запълват тази пропаст и отнемат клиенти от доскорошни лидери в съответната област.

Experience Management се опитваме да погледнем в "кристалната топка на бъдещето" и да прогнозираме какво ще се случи с бизнеса ни, тъй като се базира на чувствата на клиентите, каза Хайн. - С една платформа можем да направим контролна система за вашия бизнес, която да събира данни от различни източници - Instagram, Wechat, Facebook и други канали, в които потребителите дават обратна връзка за продукти и за бранда. Свързваме всички тези данни в система, осигуряваме инструмент, който да анализира какво точно означават тези данни за бизнеса ви и как на базата на тези данни да предприемете действия и да затворите пропастта между вашите представи и очаквания на клиентите. Използваме и машинно обучение, за да разберем контекста на отрицателните потребителски отзиви и кои стъпки можете да подобрите", добави Хайн.

SAP NOW Bulgaria се проведе с подкрепата на Intel, Red Hat, ScaleFocus, Digital Lights, BST, STEMO, ASAP, Елтрейд, "Информационно обслужване", Sqilline и BULPROS.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X