Uber отчете рекордни загуби за Q2 2019
Uber отчете загуба от 5,2 милиарда долара за второто фискално тримесечие на 2019 г., което е най-голямата загуба на тримесечна база в историята на компанията. Това е наистина потресаваща цифра, но по-голямата част от нея (3,9 милиарда долара) са разходи за компенсации, свързани с IPO, а това са еднократни плащания.Освен това компанията съобщи, че ръстът на приходите ѝ се забавя до 14% - 3,2 милиарда долара – при очаквания на анализаторите за 3,36 милиарда долара, съобщава Reuters. Основният бизнес на компанията – споделеното пътуване – бележи ръст от едва 2%, като генерира 2,3 милиарда долара.
"Стратегията на нашата платформа продължава да дава силни резултати, като курсовете ни са се увеличава с 35%, а брутните резервации с до 37% в сравнение с второто тримесечие на миналата годин. През юли платформата Uber мина котата от 100 милиона активни потребители за първи път. Нашата услуга става все по-неразделна част от ежедневието в големите градове по целия свят", коментира Дара Хосровшахи, изпълнителен директор на Uber.
Въпреки че количеството пътници е нараснало с 20% обаче, печалбата на Uber след заплащането на шофьорите се е увеличила едва с 4%.
Хосровшахи добавя, че конкурентната среда започва да се рационализира и "прогресивно да се подобрява" в сравнение с първото тримесечие. По думите му тази година ще бъде пикът на инвестициите и затова очаква загубите през 2020 и 2021 г. да са по-малки.
Иначе, за изминалото тримесечие разходите на Uber се нараснали със 147% и достигат 8,65 милиарда долара, което включва и рязкото покачване на разходите за научни изследвания и разработки.
"Въпреки че ще продължим да инвестираме агресивно в растеж, ние искаме този растеж да бъде устойчив и през това тримесечие постигнахме добър напредък в тази посока", коментира от своя страна Нелсън Чай, главен финансов директор на компанията.