Е-Търговия

В наземния градски транспорт в София вече може да се плаща безконтактно

Александър Главчев

От днес в наземния транспорт в град София потребителите могат пътуват чрез безконтактно разплащане за транспортна услуга, с директно доближаване на своята дебитна или кредитна карта, мобилен телефон с дигитален портфейл, смарт часовник и др. до валидатор. Системата отчита незабавно всяко пътуване, а в края на деня банката, издател на картата, регистрира направените плащания.

Потребителите могат да следят този процес както през електронното си банкиране, така и през уеб портала на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), както и да удостоверят изрядността си пред контрольорите. Услугата работи за всички банкови карти, без значение на банката издател.

Решението е доставено от Mastercard заедно с ДСК Мобайл, дъщерно дружество на Банка ДСК.

"Като партньор на ЦГМ, Mastercard инвестира и консултира редица етапи на развитието в дигиталните модели на управлението на транспорта в град София, сред които решението за онлайн покупка на билет/карта MPASS, автоматизирано ползване на услугите на паркинг Синя и Зелена Зони през Viber чатбот, обучения и консултации от световните експерти и най-добри практики на Mastercard за архитектурата на дигитализацията в сферата на транспорта." сподели Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

Един от приоритетите на Mastercard и по света, и в България е осигуряването на интелигентни решения за градската среда, споделят от компанията. От Covid-19 насам, по данни на Mastercard, в Европа безконтактните плащания на вътрешния за всяка държава пазар бележат ръст от средно 30%, а 18% от всички безконтактни плащания вече се правят с мобилен телефон. Модернизацията на градската мобилност е съществена част от здравата кръвоносна система на обществото и поради ежедневното потребление, ключово място за предоставянето на по-голямо удобство и грижа за гражданите.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X