Бизнес

Доверието в технологиите и партньорите е определящо за бъдещия успех

Мария Динкова

Именно върху тези идеи акцентираха лекторите на тазгодишния форум на Fujitsu, който традиционно се провежда в Мюнхен

В днешния свързан, глобален и бързоразвиващ се свят доверието в технологиите, данните и партньорите се оказва определящо за бъдещия успех на всяка една компания. Същевременно обаче 52% от организациите се съмняват във възможностите на изкуствения интелект, заради използваните данни при неговото обучение. Преодоляването на тези предизвикателства обаче ще ускори дигиталната трансформация, ще увеличи гъвкавостта и ефективността на фирмите.

Именно върху тези идеи акцентираха лекторите на тазгодишния форум на Fujitsu, който традиционно се провежда в Мюнхен и събира на едно място партньорите, клиентите и гостите на японската компанията. Събитието предлага богато разнообразие от панели и запознава бизнес и ИТ лидерите с последните технологични решения, приложими в голям кръг от индустрии. Тази година форумът протече под наслов Human Centric Innovation – Driving a Trusted Future, а програмата включваше както лекционни сесии, така и практически демонстрации на иновативни решения с използването на изкуствен интелект, блокчейн,

Конференцията беше открита от Такахито Токита, президентът на Fujitsu, който насочи вниманието върху необходимостта от спазване на етични принципи при разработването на новите решения и върху приноса, който те ще имат върху обществото като цяло. Централното значение на хората при създаването на дигитални технологии ще помогне за изграждането на доверие в новите бизнес модели и в крайна сметка ще подобри значително нашия живот.

"Fujitsu ще продължи да засилва доставката на услуги в Европа и ще продължи да работи в тясно сътрудничество със своите партньори и клиенти, за да създава стойност за обществото. Ние разделихме Европа на два региона – Северна и Западна Европа от една страна, както и Централна и Източна Европа от друга, за да увеличим още повече гъвкавостта при предлаганата поддръжка", допълни Токита.

Гъвкава дигитализация
Дигиталната трансформация вече е факт за 67% от компаниите, но около 44% от лидерите се страхуват, че изостават по отношение на иновациите и технологиите. При 58% от организациите дигитализацията протича затруднено заради легаси системи и едва 25% от европейските организации вече са преминали към работа в облака. Сред основните причини за тези тенденции са необходимостта от умения, новите регулации, разрушителните технологии, рисковете и глобалните предизвикателства. Пол Патерсън, CEO и ръководител за района на Северна и Западна Европа във Fujitsu, уточнява, че нито една сфера на икономиката не остава изолирана от тези промени, включително финансовата индустрия, търговията на дребно, енергетиката, държавното управление.


Доверието в технологиите и партньорите е определящо за бъдещия успех


"Ние трябва да внедряваме иновации и да поставим гъвкавостта в основата на своите стратегии, за да гарантираме, че компаниите и хората ще бъдат подготвени за бъдещите предизвикателства", изтъкна Патерсън. В тази връзка особено важно място заемът подходът на съвместно създаване на продуктите и услугите, както и съвместното разрешаване на проблеми. От японската компания подчертават, че често подобен тип сътрудничество се оказва изключително полезен дори и за конкурент в една и съща индустрия.

Значението на екосистемата
За да се създаде бъдеще на доверието и да се реализира успешна дигитална трансформация обаче трябва да се изгради екосистема, категорични бяха участниците във форима. Всъщност две трети от лидерите отбелязват, че техните компании се възползват от подобни мрежи, а 63% посочват, че е по-вероятно да се доверят на фирма, която вече е част от дадена екосистема. "Никоя организация не може да оцелее без доверие от страна на клиентите и партньорите си. Компаниите вече не могат да се справят с промените сами и затова се нуждаят от екосистеми. Те позволяват да се възползваме от експертизата и знанията на всичките й членове", коментира Рупърт Ленър, ръководител за региона на Централна и Източна Европа във Fujitsu.

Технологиите не могат да разрешат всички предизвикателства, пред които сме изправени днес и именно поради тази причина е особено важно да се предприема подход, в който човекът е поставян на първо място, тъй като хората са абсолютния ключ. По думите на Ленър, за да се създаде наистина едно бъдеще на доверието, трябва да се изгради визия, да се въведат иновации, да се работи гъвкаво, да се създаде екосистема и да се разработват насочени към човека технологии. Само когато се комбинират всички тези аспекти ще се формира един устойчив бизнес, който може да се справи както с днешните трудности, така и с предизвикателствата на утрешния ден.


Доверието в технологиите и партньорите е определящо за бъдещия успех





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X