Софтуер

DevReach 2020 ще отговори на предпочитанията на възможно най-много хора

Владимир Владков

Форматът на лекциите ще е писане на код на живо, обяснява Веско Колев, вицепрезидент "Продукти за разработчици", Progress

Провеждането на DevReach онлайн ще ограничи или ще разшири посещаемостта? Все пак при физическо присъствие броят на местата е ограничен, независимо дали има Covid-19 или не. При виртуалните срещи броят на участниците зависи от платформата, какъв вид сте избрали за DevReach 2020?

Веско Колев, вицепрезидент "Продукти за разработчици", Progress

Веско Колев, вицепрезидент "Продукти за разработчици", Progress


Най-големите конференции в света при нормални условия се провеждат и на живо, и онлайн. Съпоставянето на двата формата не е толкова важно, колкото какво губим и какво печелим от всеки. При присъствените събития има магия - хората не се събират само за да слушат лекциите, те са там, защото искат да се запознаят с други хора, да сменят обстановката, да усетят чувство за принадлежност към общността. Има и такива, които само да искат да видят съдържанието. Затова цел на DevReach е да отговори на предпочитанията на възможно най-много хора чрез формата си, чрез споделянето на записи на лекциите след това и т.н.

Конференцията ще се проведе в сравнително новата и бързо набираща популярност онлайн платформа за видео стрийминг Twitch. Платформата стартира като място за стрийминг на видео игри и спортни турнири, като постепенно разшири обхвата си и днес вече предлага разнообразно съдържание. Въпреки че чрез виртуалното издание се опитваме да се приближим максимално близо до усещането за присъствие, ние не целим да репликираме физическия свят в дигиталния. Дигиталният свят носи нови възможности, които могат да направят конференцията още по-добра.

Знаете, характерно за DevReach е силното международно участие - обикновено имаме около 800 участници от около 20 държави всяка година в София. Тази година очакваме още по-голям брой разработчици извън България именно заради виртуалния формат. Веднага след обявяването на DevReach в началото на септември имахме над 500 регистрации, като в момента те са в пъти повече.

При физическо участие лекторът може лесно да общува с участниците, как ще бъде реализирано това сега? Как ще общуват помежду си самите участници?
Да, при присъствените събития лекторът може лесно да общува с участниците, но на практика това се случва с 3-4 човека, не повече. Въпреки възможността за комуникация на живо, на практика участниците не се запознават с чак толкова много нови хора. Сега с Twitch очакваме да увеличим значително броя на хората, които си комуникират. Надяваме се да постигнем ефект, който във физическия свят рядко се случва. Участниците ще могат в реално време да задават въпроси, да коментират това, което виждат и чуват, и да си "говорят" с останалите. От началото на глобалната пандемия активно провеждаме събития в Twitch. Това, което виждаме, е, че разработчиците харесват платформата и ценят много възможността за комуникация със стриймъра в реално време.

Кои са технологиите във фокуса на тазгодишното събитие и с каква част от тях Progress работи, включително и екипът в София?
Всеки един от дните на DevReach тази година ще бъде посветен на разработката на приложения върху различен технологичен фреймуърк - Blazor, React, Xamarin & MAUI, Angular. Форматът на лекциите ще е писане на код на живо, в който участниците ще могат активно да се включват, и интервюта с лекторите по актуални за ИТ общността теми. Сред лекторите са едни от най-следваните имена в света на тези технологии - Даниел Рот, главен програмен мениджър в Microsoft, Стивън Флюин, Angular Developer Advocate в Google, Майкъл Чан, продуцент и водещ, React Podcast и още много други.

В офиса на Progress в София разработваме компоненти за създаване на потребителски интерфейс (UI) за приложения за всички от тях. Това са нашите продукти Progress Telerik и Progress Kendo UI, които се ползват от организации и компании като NASA, Visa, IBM, World Bank Group и др.

Предизвикателството, което стои пред разработчиците, е, че търсенето на висококачествени потребителски преживявания расте стремглаво, докато времето за създаването им намалява. Организациите и компаниите очакват от разработчиците да създават уеб, десктоп и мобилни приложения за "нула време", за да могат да отговорят на очакванията на клиентите си. Без правилните технологии това може да е нереалистично. Ние помагаме на разработчиците да скъсят времето за разработка, като в същото време запазят високото качество, като ползват богатите на функционалности UI компоненти в Progress Telerik и Progress Kendo UI. Близо вече две десетилетия си партнираме с нашата общност от над 2 милиона разработчици и сме близо до тях, за да им помагаме да бъдат по-бързи, по-продуктивни и по-успешни. Това е и целта на DevReach - да бъде форум за споделено знание и опит за най-новите технологии за създаване на приложения.

Какво отличава технологията Blazor на Microsoft и какви са предимствата й при създаването на приложения (подпомага ли създаването на HTML5 приложения)?
Blazor е нова технология в зародиша си. Има революционно значение за .NET общността, защото позволява създаването на уеб приложения с популярния програмен език на Microsoft - C#. Това не беше възможно преди появата й. Blazor заимства най-добрите модели от популярни JavaScript технологии като Angular и React, докато в същото време ползва шаблоните на Razor и може да се свързва с .NET. Тази комбинация на функционалности позволява на разработчиците да преизползват уменията си по нов начин - т.е. със своите умения за разработка със C# те могат безпроблемно да създават уеб приложения, без да е необходимо да учат JavaScript.

През последните две години работихме в тясно сътрудничество с Microsoft и създадохме и пуснахме на пазара първите "native" UI компоненти за Blazor - Progress Telerik UI for Blazor. В момента имаме над 50 компонента за създаване на уеб приложения. Като компания стремежът ни е винаги да сме една стъпка пред пазара и индустрията, да предоставяме първи на нашата общност технологиите, които ще я направят по-успешна. Ние предлагаме т. нар. "zero-day support" - в момента, в който Microsoft пуснат нова версия на продуктите си за разработчици, ние сме готови с да предоставим поддръжка. Екипите ни в София - продуктови мениджъри, софтуерните инженери, специалистите по потребителско преживяване, QA, техническа поддръжка, маркетинг, продажби и всички останали - работят усърдно, за да могат нашите потребители да са винаги в крак с бързо променящия се свят на .NET и JavaScript технологиите.

В какви условия работи екипът на Progress по време на пандемията, т.е. доколко се използва принципът на домашния офис и как се осъществява работата в екип?
Още от началото на глобалната пандемия целият екип на Progress в София започна да работи от вкъщи. При нас възможността за работа от вкъщи винаги е била налична и голяма част от хората ни ежедневно по принцип работят виртуално с колеги от други части на света. Затова бяхме подготвени за промяната и преходът беше плавен. Макар и виртуално, смятам, че запазихме екипния дух и заедно успешно преминаваме през този период. Сега гледаме напред и очакваме скоро да бъдем отново в офиса, защото ценим времето, прекарано заедно.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X