Техавто

В търсене на новата Tesla

Иван Гайдаров

Tesla не е единственият производител на електрически превозни средства (EV), който се радва на завиден скок в цената на акциите си, след като тези на китайските конкуренти на компанията на Мъск надминаха световния автомобилен индекс. Това означава, че отношението на инвеститорите към акциите в EV сектора става все по-положително през последната година.

Въпреки пандемията, увеличението на продажбите на електромобили в Китай - най-големия автомобилен пазар в света - беше значително по-голямо от ръста на общия автомобилен пазар през миналия месец, въпреки че EV моделите все още остават малка част от общите продажби в страната.

Както представянето на Teslа, така и надпреварата за това коя ще е следващата подобна компания на този развиващ се пазар, подхранват ръста на цените на акциите на китайските производители, което от своя страна води до засилване на процеса по набиране на средства през тази година, включително на американската фондова борса, съобщава The Wall Street Journal.

До момента през 2020 г., акциите на китайските EV производители се представят по-добре от глобалния индекс в автомобилния сектор. Индексът S&P, който проследява китайските производители на автомобили и авточасти, натрупа 30% ръст досега в рамките на тази година. За сравнение, глобалният индекс на производителите на автомобили и части е нараснал с 8,5% за същия период, според оценките на WSJ на база данните на S&P Capital IQ.

Това добро представяне идва на фона на експлозия в цените на акциите на Tesla през последната година. Към края на миналата седмица тяхната стойност беше нараснала с 287% от началото на годината и с 652% на годишна база.

На световния пазар на електромобили, включително в Китай, Tesla изпреварва сериозно конкурентите си и се превръща в основна цел за тях. Затова и редица анализатори смятат, че някои от китайските производители на електромобили, които в момента се стремят да се конкурират с Tesla на световния пазар, имат нужния потенциал да се превърнат в "Tesla of China".

Компанията Nio например спокойно може да се превърне в "Tesla of China", коментира Александър Потър от американската инвестиционна банка Piper Sandler пред Business Insider, като добавя, че с утвърдения си баланс и наложения вече бранд производителят има потенциал да спечели това прозвище. Ари Уолд, ръководител на техническия анализ в друга инвестиционна банка - Oppenheimer - подкрепя мнението на своя колега.

По-рано тази седмица Nio отчете ръст на доставките на превозни средства за второто тримесечие - 10 311 - което е почти три пъти повече от превозните средства, които компанията е доставила през второто тримесечие на 2019 г. Производителят се готви за още по-големи доставки през третото тримесечие заради засилващия се интерес към електрическите превозни средства както в Китай, така и в глобален мащаб.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X